100 dies

Dilluns passat 19 de setembre va fer 100 dies que estic al govern d’Òdena.

Els ciutadans són qui ha de fer el balanç i dir si la seva percepció és que hem fet alguna cosa o no ho hem fet prou bé.

Personalment penso que de feina n’he fet molta. Altra cosa és que la gent ho hagi notat.

La meva nul·la experiència en gestió municipal ha comportat que hagi dedicat moltes hores a conèixer la institució, les persones que la integren, els tràmits, procediments i els diferents ens i òrgans que formen part d’un ajuntament.

En l’apartat urbanisme, si bé alguns temes com el Pla Director Urbanístic, l’Eix Ferroviari, Aeroport Corporatiu son vells coneguts per mi, no m’han donat feina ja que són temes que ara ja estan en mans del Departament de Territori del Conseller Recoder i només he dedicat temps o conèixer la situació des del punt de vista de regidor.

Encara dins d’urbanisme, el POUM m’ha omplert força hores per conèixer tots els informes, als quals no tenia accés com a ciutadà, i poder veure com algunes coses s’han fet malament i s’han fets informes a gust del polític de torn. Aquí entraríem en el debat de si els tècnics han de fer de tècnics  o s’han de doblegar a les peticions i exigències (algunes il·luminades) dels polítics. Un altre dia en parlaré.

El POUM també m’ha portat a haver de respondre a molts ciutadans i empreses que durant el mes de juny van rebre les respostes a les seves al·legacions  -desestimades- que van presentar a l’aprovació inicial. He hagut de donar explicacions i respostes a actuacions que per mi no tenen resposta i que, com és obvi i conegut, jo no comparteixo. Deixo l’apunt que curiosament l’Aprovació Provisional del POUM es va fer 12 dies abans de les eleccions municipals. Legal? Sembla que sí. Jo tinc els meus dubtes si èticament és correcte una aprovació d’un tema tan transcendent com és un POUM,  que només es fa cada 10/15 anys, 12 dies abans d’unes eleccions municipals.  Ves que no tinguem alguna sorpresa en els propers dies!!!

Promoció econòmica. M’hauria agradat poder dedicar més temps al tema a les empreses. Espero que ben aviat pugui fer-ho. De moment hem fet una primera reunió amb els regidors de promoció econòmica de la Conca d’Òdena, IGD, Vilanova, Montbui, Jorba, Castellolí i la Pobla ja que penso que és la Conca mes compacte i que te els polígons industrials més propers entre sí i d’una influencia més rellevant en els ciutadans i treballadors.

Si que vull remarcar que a l’ajuntament d’Òdena no existia cap cens de parcel·les industrials disponibles ni de naus que s’ofereixin en lloguer. Com és possible? Com es pot demanar més sòl industrial si no se sap el sòl que tenim i quins serveis i característiques té?

En promoció econòmica voldria remarcar que m’ha fet feliç poder presentar a les empreses de  noves tecnologies de la Conca el nou espai Edifici TICÒdena. En parlava en el meu post anterior.

Aquí només deixo els links dels diaris digitals que han publicat la noticia.

Anoiadiari

Regio7

Per acabar, dir que vaig preguntar al tècnic de Promoció Econòmica quins projectes, treballs o tasques s’estaven fent fins ara en l’àmbit de les empreses, per conèixer necessitats, per ajudar-les davant les administracions, per millorar els polígons, reunions amb industrials, etc. La resposta va ser que no hi havia res en cap calaix. Zero!!!  És clar, estaven tan atrafegats a fer pavellons i camps de futbol que es van oblidar de les empreses del municipi.

Si que he pogut comprovar per informacions del tècnic de promoció econòmica que es fa una bona tasca en plans d’ocupació per aturats. Això ho seguirem i si podem aconseguir-ne més ho farem. Per mi un pla d’ocupació no te res a veure amb promoció econòmica ni és fer-ne. Simplement és donar feina a persones aturades, que s’acompanya de formació i els prepara per tornar en millors condicions al mercat laboral.  Important, i tant!!! Promoció econòmica, res de res. Hi havia una empresa que volia fer un polígon a Òdena i portava empreses noves i es va agafar la seva proposta i es va guardar a un armari. No interessava perquè hi havia una altra proposta que “interessava” més.

Serveis i Manteniment. Aquí si que és un no parar. Diria que en alguns moments he anat de bòlit per la coincidència d’haver de dedicar temps a conèixer i aprendre com funciona l’ajuntament mentre el dia a dia em posa sobre la taula constants incidents relacionat amb serveis i manteniment.

Deixo aquí el post per ara i en el proper parlaré més del tema manteniment i poder aportar algunes dades econòmiques. Ara només avanço que el dia 11 de juny, quan vaig aterrar, el pressupost de manteniment ja s’havia gastat tot. Estic treballant sense partida pressupostaria perquè la previsió per tot l’any 2011 es va gastar de gener a juny. Fent malabarismes!